Ik heb deelgenomen aan het programma Steeds Beter Worden van Sport naar Succes in het voorjaar van 2011.
Je kunt zeggen dat ik toe was aan nieuwe handvatten voor succesvolle bedrijfsvoering. De branche waarin wij opereren ondergaat al enkele jaren grote veranderingen en dat vraagt bijna om een nieuw businessmodel. Om daar je mensen in mee te krijgen, stuk voor stuk vakmensen maar wel gewend aan een manier van werken, was voor mij lastig.
Het programma van Sport naar Succes zag er interessant genoeg uit om eens bij aan te haken. En ik moet zeggen: goed dat ik het gedaan heb. Wat ik heb geleerd is dat ik als manager altijd betrokken ben of zelfs aan de basis sta van veranderingen. Niet alleen in organiseren, maar vooral in de brugfunctie vervullen tussen wat de organisatie wil en wat de medewerker ziet en kan. Steeds Beter Worden gaat over die brugfunctie.
Het mooiste resultaat dat ik heb gezien is dat na één week mensen met een (bredere) glimlach op hun gezicht aan het werk waren. Hoe dat kan? Ik heb ze aangesproken op hun vakmanschap en weten uit te dagen om juist elkaar op te zoeken om samen het beste resultaat te halen. Waarom dat niet al eerder gebeurde komt omdat de randvoorwaarden hiervoor, zoals vertrouwen en ruimte om fouten te maken, onderbelicht waren geraakt.
Veel dank aan Han de Regt. Ik ga zeker vaker nieuwe inspiratie bij Sport naar Succes opdoen.
Harry Evers - ABS ASG Autoschade Gelderland BV