Sport naar Succes is een trainingsbureau dat samen met de sportwereld, de pijlers van succes in de sport toepasbaar maakt voor het bedrijfsleven. We begeleiden leidinggevenden in succesvolle organisaties naar succesvollere bedrijfsvoering in de 21e eeuw.
Onze inspiratie halen we uit: Sport als leerschool en inspiratiebron voor werken met meer resultaat, plezier en voldoening. En iedereen die we tegenkomen dagen we uit met: Kies je positie en speel voluit mee.
We gaan op vier niveaus de markt in:
1/ Kennisdelen
de vragenlijst 'Wat heb JIJ geleerd van sport? blijft op de website actief
het ebook blijft beschikbaar als cadeau voor deelname aan de vragenlijst
we gaan bloggen met sporters en trainers over de waarde van iedere sport
onderzoeksresultaten en uitspraken worden op de website geplaatst
we werken aan het boek 'Klimwand naar succes'
2/ Inspireren
presentaties over de tien pijlers voor succes in de sport die in het bedrijfsleven bruikbaar zijn voor succesvoller bedrijfsvoering
workshops om te oefenen met de pijlers voor succes
met sportaabieders zoals klimhallen bieden we bedrijven een sportief programma in combinatie met een andere kijk op succesvolle bedrijfsvoering
3/ Meten en feedback
het inzetten van een speciale vragenlijst voor groepen werknemers van een afdeling of organisatie die inzicht geeft in het succesklimaat van een organisatie
het analyseren van de antwoorden en opstellen aanbevelingen in een zogenaamd succesrapport
het bespreken en behandelen van het rapport in presentatie of workshop
4/ Steeds beter worden
de aanbevelingen bevatten tips & trics en mogelijkheden om trainingen te volgen om:
mensen beter in hun vel te laten zitten met meer doelgerichtheid,
teams meer betrokken te maken en
de organisatie als geheel meer resultaatgericht te maken
Oftewel: mensen in actie zetten om iedere week beter te zijn dan de vorige week.
Januari 2011
Deze maand heeft vooral in het teken gestaan van het halen van 1000 deelnemers aan het onderzoek Wat heb JIJ geleerd van sport?. En dankzij de hulp van onder andere de promotieacties van eerdere deelnemers in hun eigen netwerk is het ook nog gelukt. De prijzen die door onze sponsors beschikbaar gesteld zijn gaan we met plezier uitreiken.
December 2010
We zijn steeds actiever met social media. Hoewel het moeilijk is om het effect goed te meten zijn er interessante succesjes geboekt waarbij onze tweets door mensen met veel followers zijn geretweet. Succes zit in een klein hoekje. Gezien het aantal deelnemers dat iedere dag het onderzoek blijft invullen besluiten we om de onderzoeksperiode met een maand te verlengen. Kennisdelen is het allerleukst dus we houden op 16 december een workshop over onze eigen opstartperiode.
November 2010
Heel veel mensen hebben inmiddels aan het onderzoek deelgenomen. Met antwoorden recht uit het hart! Van succesverhalen tot onmacht om op het werk een bijdrage te leveren in een team. Wat hebben we dus nog een flinke weg te gaan. Doel nummer één lijkt te worden om in werk, net zoals in sport, mensen in te zetten op plaatsen waar hun capaciteiten vol benut kunnen worden. En wat krijgen we leuke reacties binnen van deelnemers aan het onderzoek die door hun eigen antwoorden geïnspireerd worden om anders naar hun werk en samenwerken te kijken. En dank aan de ex-topsporters die hun bijdrage aan de promotie van het onderzoek verlenen.
Oktober 2010
Het onderzoek van Sport naar Succes is live. Een geweldig moment. We hadden bij de test van de onderzoeksvragen al heel mooie antwoorden gekregen. En daarom zijn we heel benieuwd zijn welke lessen uit de sport we via de open vragen in het onderzoek aangereikt gaan krijgen. Verder hebben we de eerste vijf interviews gehouden met (ex) topsporters waarvan de eerste resultaten met Mario van der Ende nu al op de website te zien zijn.
September 2010
Onze tweede maand is ingegaan. Logo is gemaakt door Dik Eisink van www.standbymedia.nl. Website wordt gemaakt door Ton de Jongh van www.logiteam.nl. De attenties die we willen weggeven aan mensen die helpen de vragenlijst meer bekendheid te geven, zijn beschikbaar gesteld door www.meijers.com en www.veluwsebron.nl. En wat het leukst is: we beginnen zeer positieve reacties te krijgen uit de sportwereld. Deze maand zullen we de eerste interviews gaan houden.
Augustus 2010
Soms en misschien wel heel vaak moet je gewoon dingen doen waar je hart ligt. We zijn daarom op 1 augustus 2010 begonnen: op zoek gaan naar waardevolle lessen uit de sport om werk en samenwerking leuker te maken. Dé weg naar meer voldoening en ruimte om betere prestaties neer te zetten.